18 October 2010

.:: ketenanganMENJEMPUTKU ::.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
remyTENGOKremyDENGARremyHIDUremyTULIS

assalamualaikum...
aku suka sgt dengan ayat ni...
.::tHe OnE u LoVe ThE mOsT iS tHe OnE wHo HuRt U tHe MoSt::.
memang betul kan kata2 ni...lagi kita sayang seseorang tu, lagi banyak kita sakit hati dengan org tuh...mungkin perasaan sensitif yg membuatkan kita rasa camtu...ntahlaa...
ermm...kali ni, aku nak bercerita sikit tentang kisah seorang sahabat aku...mungkin cerita luahan hati ni boleh dijadikan pengajaran...mungkin ye..mungkin tidak...
.:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::.
awak...
saya sayang sangat dekat awak...
awak nampak kan semua ni?
awak perasan kn,ape yg saya buat selama ni
semata mata sebab saya sayang awak?
tapi kenape awak macam x sayangkan saye je?
awak...
dulu awak sangat lain...
awak sangat manja...
sweet sangat...
tapi sekarang semuanya dah berubah...
awak dah jarang mesej saya..
kalau saya mesej awak, baru awak balas..
tapi 2 pun sangat lambat untuk awak reply...
kenape ni...
awak..
saye selalu tanye awak kenape awak lambat reply...
tapi awak cakap awak sibuk...
okay, saya faham...awak sangat sibuk...
tapi kenape kesibukan awak 2
mengalahkan perdana menteri?
dulu, cara awak mesej lain..tapi sekarang pon dah lain...
awak taip pendek2 je..
kadang2 lepas 2, 3 kali reply...awak terus diam...
saya rasa sangat perubahan awak...
awak...
x boleh ke kite jadi mcm dulu?
okay, saya faham...
mungkin saya pernah buat salah dengan awak...
saya kasar dengan awak...
tapi kenapa awak layan saya teruk macam ni...
awak ingat x dulu...
masa kita sangat rapat...
awak nampak sweet sangat...
macam nak cubit dagu awak...
pegang tangan awak...
tapi semua ni dah berlalu..
bila saya bukak kisah lama..
awak selalu cakap..
x perlu ungkit kisah lama...
x perlu toleh ke belakang...
tapi awak..
kisah lama 2 la..
yg boleh buat saya tersenyum sampai sekarang...
kisah lama 2 la..
yg kuatkan semangat saya untuk terus berdiri...
kisah lama 2 la...
yg boleh membahagiakan saya...
tapi awak lain...
kenape awak xnak ingat semua kisah2 dulu?
awak memang dah berubah...
saya ingat saya boleh pertahankan hubungan ni...
tapi gagal jugak akhirnya...
awak tahu kn, saya sayang awak??
saya selalu cakap..
saya sayang awak
saya rindu awak..
tapi awak???
dulu je awak cakap kn..??
ye, saya tahu..
kite x boleh paksa hati manusia...
awak...
hari 2 awak cakap awak sakit mulut...
awak tahu x..
betapa x senang hati saya...
macam2 saya fikir..
awak boleh makan ke x?
awak minum okay ke x??
sakit mulut awak 2 teruk ke x?
semua 2 saya fikir...
saya tanya awak..
awak pakai ubat x kat mulut awak..
awak cakap, awak x pakai...
saya terus pergi kedai...
belikan awak vaseline...
saya x nak awak sakit2 lagi...
sebab saya sayang awak...
kalau awak sakit..
saya pon sakit awak....
saya ingat lagi...
malam 2 saya pergi blok awak...
selalu jugak kite jumpe kat bawah blok awak...
tapi 2 pon awak mcm nak x nak je...
kite borak2...
cerita macam2 kn...
sbb 2 saya bingung...
dalam mesej, awak sangat dingin..
tapi bule jumpe, awak mcm xde ape yg berlaku...
saya sangat x faham awak...
awak...
malam 2 saya bagi vaseline 2 kat awak...
awak cakap awak nak cepat..
saya pon cepat2 bagi kat awak...
awak tahu x ape dalam fkiran saye?
saya nak sangat..
sapukan ubat 2 kat bibir awk..
dengan jari saya sendiri...
lepas 2..
saya sapukan kat bibir saya...
sweet kn??
mcm indirect kiss...
tapi saya x buat semua 2...
saya tahu awak xnak..
kalau dulu, mungkin saya boleh buat mcm 2kat awak..
tapi masalahnya...
awak dah berubah...
sangat berubah...
bila saya cakap saya sayang awak...
awak macam endah x endah aje...
hurmmm...
tapi kn awak...
saya x sangka malam 2...
malam terakhir kite jumpe kn...
lepas saya balik bilik...
awak langsung x mesej saya...
saya kol awak, awak x angkat...
saya mesej awak, awak x reply...
ape dosa saye awak???
awak nak tahu..
ape yg buat saya terkejut...
lepas solat jumaat, saya mesej awak..
tapi awak reply dengan mesej yg meremukkan saya...
awak langsung x hiraukan perasaan saya kn...
saya xnk cakap awak kejam..
sebab itu hak awak...
tapi ntahla awak...
semoga awak buat keputusan yg betul...
semoga awak bahagia...
dengan siapa sekalipun...
awak cakap..
saya sangat setia...
adakah setia itu 1 kesalahan???
awak bilang..
saya berhak dapat kebahagiaan..
tapi bukan dengan awak...
saya faham,awak...
awak dah tolak cinta saya...
tapi xpe...
saya percaya akan hukum karma...
setiap perbuatan kita..
akan mendapat balasan...
mungkin sekarang hari saya...
hari saya bersedih tatkala awak bergembira...
mungkin awak mentertawakan saya tatkala saya down derita..
tapi percayalah...
mungkin nanti hari saya...
hidup ni umpama roda,awak...
x semestinya kita sentiasa berada di atas..
sesekali kita pasti akan berada di bawah...
awak...
walaupun awak dah x sayangkan saya...
saya nak awak tahu..
yg saya sangat sayangkan awak...
awak tahu kn...
ANNIVERSARY kita dah hampir??
huh...macam sangat kelakar kn...
saya dah rancang banyak benda nak buat
pada hari 2...
saya dah buat kad untuk awak...
saya dah beli hadiah untuk awak...
macam2 saya nk buat untuk awak...
tapi....
semuanya hancur, awak...
hancur...
saya sangat sedih...
remuk...!!!
berkecai..!!!
malam 2..
saya bertekad dan ambil keputusan..
untuk balik kampung...
tenangkan hati saya...
jumpa ayahanda bonda tercinta..
saya nak lupakan semua kisah kita...
kalau awak boleh lupakan,
kenapa tidak saya??
sekarang..
jiwa saya sangat tenang...
petang2..
saya pergi ambil angin...
sawah padi menghijau menemani saya..
mendengar segala luahan hati saya..
seolah olah mengerti akan perasaan saya..
acap kali, angin yg menghembus
membawa pergi setiap kenangan kita...
kalau boleh...
sekembali saya ke UTM..
saya akan jadi org baru...
insyaALLAH...
awak...
saya harap awak bahagia..
saya tetap sayang awak...
.:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::.
hurmmmmmmmm.....
inilah luahan hati sahabat aku...
sahabat...
bersabarlah...
setiap yg berlaku pasti ada hikmah...
tenangkanlah hati mu...
insyaALLAH...

10 comments:

nur hidayah isa said...

jgn sedih2 eh remy...

~~NuR nAzLiNa sAiMoN~~ said...

ehehe....bukan remy ni eda..sahabat beliau...xpe..aku tumpang simpati...jgn sedey2 kalian semua...

ciK na..... said...

remy kuatkan semangat ye....
insya Allah...
da yg lebih baek tok kiter..^_^

Hasnida Sidek said...

Remy, rilek remy semua org pernah putus cinta. Tuhan takkan uji kalau Dia tahu kita tak kuat. Okay? Sebab Dia tahu kau kuat la kau dapat ujian mcm ni. =)

remySunbae said...

its not me laaa....kisah ini diadaptasi drpd crita kawan sy laaa...=)

acamlee said...

cinta juga ada tiga jenis...
1) cinta dr tuhan
2) cinta dr jin
3) cinta dr syaitan
mgkin cinta ko ni bkn dr jenis 1 tu...
carilah yang lain...

n u r u l f a r i h a said...

okep..
aku faham pasaan ko sgat3..
owh, wat i mean is ur fren...
rmai lagi di luar sana yang akn mengisi hati ko, mnjadi pemilik cintamu setelah Allah dan Rasul...
bersabar okep kawan...
xmao sedey3 lagi...~

4 ur fren...

remySunbae said...

kawan aku 2 dah smakin okay....aku sayang kawan aku wei...hehe

cookie_lala said...

ak pun syg kwn ak gak...kalu dia xokay,,ak tembak dia blk nanti...hahaha

remySunbae said...

tembak dia??? aiyooo...kesian dia...haha