02 January 2011

~taonBARUsemesterBARUazamBARU~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
remyTENGOKremyDENGARremyHIDUremyTULIS

fuhhh, penat sungguh haih...11 jam aku dok bertapa dalam bas dari aloq staq nak balik UTM skudai ni...tapi penat2 pon berbaloi jugak dapat duduk sebelah anak gadis kecil molek cun melecun..haha, gatal la 2...apa salahnya bermuhibah dengan jiran kan..hehe...yg penting budak 2 pon UTM jugak...baru nak masuk semester 2...comel beb, pakai selendang ala2 artis gitu...auuum...ramah dia pon boleh tahan la, x kering gusi aku dalam bas semalam..sembang punya sembang, sampai x sedaq bila masa aku terlelap...yg penting, aku x berdengkur k...ups..!!

orang kata, kalau tahun baru ni, azam kita pon kena la baru kan...so, aku pon ada la beberapa azam aku untuk taon ni..harap2 tercapai la noo...amiiin...so, plis jangan nak tanya lebih2 kenapa aku pasang azam aku...biarlah rahsia giteww...

1) macam biasa la, setiap taon asyik berazam nak KURUS je memanjang..tapi haraaaaaaam...so, kena la DIET plus SENAM kn...so, aja2 hwaeting..!!

.:: harap2 aku boleh kurus, no more lemak2 bergoyang ::.

2) yg ni pon benda sama gak setiap orang, kononnya berazam nak STUDY 25 jam 1 hari...xde la smpai teruk cam 2 kan, at least tingkatkan kerajinan mengadap buku berlipat kali ganda compared 2 benda2 x berpekdah seperti FESBUK...omaigod ohemji, wa xleh hidup tanpa fesbuk maaa....

3) yg ni aku wajib try...taon ni, aku berazam untuk kurangkan shopping benda x patot seperti pampers, cotex, panty liner, susu baby, condom....ops, muhong ngat, aku memang x pernah beli benda alah ni...haha...xde, maksud aku kt sini, nak kurangkan beli benda2 yg dirasakan x mustahak...faham2 sendiri la ye...

4) aku berazam untuk kemaskan bilik aku supaya x kompius "eh, ni bilik aku ke sarang tikuih?"

5) berazam untuk punctual...xde la aku asyik kena tinggal n kena sound je "woi, ko ni siput babi ke ape ha?? lambat sgt..tengok skrg da pukoi bapa dah...grrr "...okay, aku manusia yg bernama remy bukan siput yg bernama babi ye...

6) pastu, aku berazam untuk x jadi LAMPI lagi...aku x tao kenapa kawan2 aku suka kata aku lampi...nak kata aku suka makan semut idop, xde la pulak...kalau xtao lampi 2 ape, try google ye...

7) yg ni sangat2 penting...!!! aku berazam, insyaALLAH untuk tidak lambat semayang subuh...no more subuh bapak gajah lagi ye wahai remy sunbae...same gak la dengan waktu2 lain pon...semayang di awal waktu itu sangat la bagus..wuwuwuwu, sakitnya seksaan api neraka...x mao laaa....

8) pastu, aku berazam untuk lupakan kisah2 sedih 2010...kenangan2 perit 2 sila buang jauh2 okay...taon 2011 adalah taon untuk bergumbira...yehaaaaa...yg penting, jangan toleh ke belakang...macam status mamat nih, aku pon nak praktikkan jugak la...cam sesuai je untuk azam aku yg nih...hehe..sorry ye cilok x habaq..haha
















.:: kalau asa clear, x payah klik ::.
9) menjadi anak yg baik dan soleh serta taat pada orang tuanya...yg ni aku memang dah tunaikan permintaan parents aku...potong rambut aku bagi pendek...kalau aku x potong, dikira x taat la kan...yes, 1 azam da tercapai...hua3...cayang mak abah...

10) oleh kerana sem ni dah mula PSM aku, so mestila kena ada azam untuk PSM kn...so, aku nak buat sungguh2, jangan dok malas gi lab, jumpa lectrer n wat so ever k...rajin cket...oh BORON ku sayang...nanti papa belai kamu ye...(tajuk PSM aku BORON)...kalau nak tao, cam biase ah, tanye hincik google ye...=p

okay, cukup la kot 10 azam aku senaraikan...ade lagi ni kalu nak ikotkan...ni x termasuk azam xnak mengumpat la, xnk mengutuk la, xnk bergosip la...tapi kalau xde benda2 ni x best lak kan..ups...!!! haha...tapi yg 10 ni yg penting buat setakat la ni...cakap banyak2 pon kalau x wat x guna jugak kan...nanti orang kata lebat pulak kan...huhu...

so, akhir kata, sama2 lah kita perbaiki diri kita supaya jadi lebih baik ye...xdak sapa pon yg sempurna ingat tuh...so, kalau ade salah silap, mohon maaf ye...belog ni pon dibuat hanya untuk suka2 je, xde kaitan dengan sapa2..hanya kisah hidup mati, suka duka seorang pelajar biasa yg x pernah dapat 4 flat...giteww...

p/s: harap2, azam yg dibuat ni bertahan sampai ujung taon...jangan sehari dua sudah la ye...hehe

2 comments:

Anonymous said...

lembab gle blog ni.. wtf..
biasee je

Hasnida Sidek said...

pergh tak tahan tu nak kurus yang plaing no.1 tu huehue nak kurus mana lagi remy wuwuwuw T_T