14 November 2011

henset kena rampas time first day SPM !

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
remyTENGOKremyDENGARremyHIDUremyTULIS

eh harini ke start SPM? wuwuwuwu mesti berdebar debar jantung budak budak yang nak SPM sekarang ni...aku tak amik port sangat pon bila SPM, PMR, UPSR unless ada orang yang berkaitan dengan aku yang ambik exam tu...jadi, memandangkan kebanyakan status kat fesbuk menceritakan fasal SPM, barulah aku tahu yang harini da start SPM...kesian..

bila sebut fasal SPM ja, mesti semua orang ada pengalaman manis mahupun parit di sebaliknya kan? ecewah, tiba tiba aku teringat peristiwa yang macam kimak jugak lah yang terjadi semasa hari first SPM waktu zaman aku dulu...kalau tak silap time tu 2006 kot..cenggini ceriteranya...

okay untuk pengetahuan korang, aku budak SBP dan aku amik aliran sains agama, jadinya paper aku agak awal la dari budak2 yang amik aliran sains biase...makanya, hari first SPM time tu, paper BAHASA ARAB TINGGI yang aku rasa sepatutnya aku dapat A..tapi disebabkan ada peristiwa yang terjadi, aku tak dapat A ko tahu? eh nak salahkan orang lain pulak...damn !

seingat aku, time tu hari khamis, memang last day untuk junior2 aku lah...disebabkan aku ni senior yang DISAYANGI oleh adik2 junior, makanya lepas paper 1 bahasa arab tinggi, junior2 aku yang rapat dengan aku nak jumpa aku untuk say gudbye la kan...kebetulan aku bawak HENPON secara haram...time tu aku baru beli henpon NOKIA ape ntah yang ade camera kat tepi kalau nak amik gambaq kena pusing2 tu...ape eh? sekolah aku memang pantang kalau ada budak bawak henpon, siap la kalau kantoi..memang kena rampas tanpa belas kasihan..ko nangis pujuk rayu melutut bagai pon memang takkan dapat balik sampailah habis SPM nak balik nanti...

lepas dah salam salam bye bye muah muah, aku pon nak la amik gambaq kenang kenangan...time tu kat dalam kelas...junior aku tu form 3 ramai jugak la nak amik gambaq tu...kami pon snap lah gambaq guna henpon aku, sekali usha balik gambaq kat henpon, ade sesuatu yang membuatkana ku terkejut gila babi...memang nak luruh jantung kot...nak tahu ape aku nampak?

MUKA CIKGU DISIPLIN !

boleh pulak kat tengah2 gambaq tu ada sekali muka CIKGU DISIPLIN yang sangat tegas? memang terkejut aku..rupa rupanya dia menyelit sekali time kami nak snap pic, serius tak perasan...lepas tu apa lagi, terus dirampasnya henpon aku...bayangkan, sejam lepas tu aku nak jawab exam paper bahasa arab tinggi 2..omaigod, memang aku nebes gila siap gi merayu rayu kat cikgu tu tapi tak dapat jugak henpon aku...memang lepas habis SPM time nak balik rumah baru dapat balik..syiall laaa !!

dah tu, nak tersenyum senyum lagi? sah sah la kepala hotak aku tengah tensen..bayangkan, nak jawab exam petang tu asyik terbayang henset aku dengan muka cikgu tu...tengok kertas soalan nampak muka cikgu...tengok jam kat dinding nampak henset aku...tengok pen nampak rotan cikgu..memang damn lah kan...stress ko tahu, wat keje kantoi...memang efek exam aku time tu...tapi untuk subjek tu je lah..subjek lain oke jep..haha...

yang lagi kimak kan, lepas aku amik balik henset aku tu kan, aku cek folder gambaq aku...nak tahu ade ape? ade gambaq cikgu tu gi jalan2...ya ampunn memang bara betul aku time tu...dah lah rampas henset aku, pastu buat cam harta sendiri pulak kan...sabor je lah..nasib baik beliau tu cikgu kan...hurmmm...

cool, cool...aku dah share pengalaman aku, anda bagaimana?? ngeh3...bye !

haa, ni la gambar sebelum ada muka cikgu tu...damn !

haha, bile bukak balik folder sekolah, sangat best..meh aku nak share gambaq zaman sekolah yang sememeh hidung berhingus..hahaha malu !

haaa ni last day before balik rumah...sob3...

okay aku sedar aku bulat, buruk time nih ! malu bila tengok balik muka sememeh..!saja botakkan kepala sebab SPM..hahahaha...saya rindu cikgu !!

hehe..tengok budak SBP study sampai tertidoq kat bilik study..rajin kan?

member aku ni dah fly ke jepun dah...

roomate hoi..! ni bilik pengawas...hahahaahha...

eh?? apakah?

antara benda sengal yang terjadi bila stress belajar...

kacak kan mereka? oke, ada orang syahid kat belakang gambaq tu..

haa, ni maskot yang aku buat...jahit tangan oke !

haish tetiba rindu kat kawan2 lama..hehe...

p/s: apepon, benda2 macam ni lah yang jadi pengalaman kan?


2 comments:

NA.M said...

alaaa.. mna gmbr ckgu disiplin tuh.... hee..

shahjiehan said...

untung la.. spm byk dapat a...