28 October 2011

JIGSAW...game over

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
remyTENGOKremyDENGARremyHIDUremyTULIS


I WANT TO PLAY A GAME...
THE RULES ARE SIMPLE..
YOU THINK YOU WILL WALK AWAY UNTESTED?
I PROMISE MY WORK WILL CONTINUE...
YOU THINK IT'S OVER JUST BECAUSE I'M DEAD?
IT'S NOT OVER, THE GAMES HAVE JUST BEGUN..!


-jigSAW-

wuwuwuwu dengaq ayat kat atas ni pon dah cuak...mesti korang tahu apa yang aku maksudkan...sumpah aku rasa sangat wadafak bila tengok citer nih...jap, tolong jangan cakap aku noob sebab baru tengok citer SAW...hamagad, cuak sampai nak terkenceng dalam seluaq sambil merangkak bila tengok citer ni...dah tengok belom dari SAW1 sampai SAW7? ke dah ade SAW8 sekarang eh? 

aku dah tengok citer ni satu ketika dulu, tapi waktu tu aku just tengok aksi ngeri darah darah terpancut je, tak faham jalan cerita pon...tapi disebabkan aku dah ada dari SAW1 sampai SAW7, haruslah aku tengok betul2 sambil memahami jalan ceritanya...11 bintang aku bagi seriusly...sebab tersangat best...

kalau dulu, cerita FINAL DESTINATION cam dah wadafak menakutkan bagi aku, tapi lepas tengok citer SAW, alahai sikit pon tak mencabar FINAL DESTINATION...SAW jugak yang lagi ganas...tapi kalau yang jenis tak suka tengok darah2 ganas2 bunuh2 atau ada penyakit lemah jantung, better jangan tengok...ini serius..

THOSE THAT DON'T APPRECIATE LIFE, DO NOT DESERVE LIFE..

aku suka motto dia..kalau korang nak tahu, objektif utama cerita ni nak menunjukkan betapa pentingnya dan bermakna kita dapat hidup berbanding orang yang tahu bila dorang nak mati...tapi kalau ada orang yang tak appriciate hidup, macam hisap dadah ke, cuba nak bunuh diri ke, suka buat jahat ke, better tak payah hidup betul tak...and itulah fungsi "jigsaw" ni...kononnya nak beri kesedaran la...selagi korang tak pernah berdepan dengan saat kematian, selagi tu lah korang takkan menghargai peluang hidup...

so, dalam cerita ni kalau nak survive, kena make a choice katanya...if u need sumthing, u might lose sumthing..sebab tu ada yang sanggup butakan mata sendiri laa, potong tangan, potong kaki, koyak mulut dan macam2 lagi semata mata nak teruskan hidup...pendek kata, kalau sesiapa yang berjaya lepaskan diri dari MATI, memang akan cakap "HE SAVE ME", sebab kalau dorang tak harungi benda tu, dorang takkan sedar yang peluang hidup tu sangat patut disyukuri..gituh...

ecelly, kalau korang tak tengok dari SAW 1, kalau lah tiba2 terus masuk SAW2 ke 3 ke, memang takkan faham jalan cerita dia sebab kronologi dia bersangkutan...tapi apa yang aku boleh cakap, bantal merah aku tu dah nak berlubang sebab aku gigit setiap kali babak ngeri masuk...ko gile ape, tibe2 darah terpancut sana sini, potong tangan sendiri, kepala pecah sebab kena himpit dengan tayar kereta, koyak kulit sendiri sebab kena gam dekat kerusi, cabut besi dekat badan sendiri, cabut gigi sendiri dengan playar, celup tangan dalam acid, ladung hayun sampai putus badan jadi dua, kena bakaq hidup2, kena himpit dengan dinding sampai hancoq lumat, rahang mulut tercabut sebab kena ikat dengan kereta yang bergerak, tangan kaki kena ikat lepastu tarik kuat2 sampai putus, rambut kena tarik sampai koyak kulit kepala, kena tarik kunci yang terlekat dalam esofagus, koyak perut orang hidup2 sebab nak ambik kunci nak selamatkan diri, kena jahit mata lepastu bukak koyakkan mata, himpit tulang rusuk setiap kali bernafas, potong tengkorak dengan gergaji, potong anggota badan sendiri kalau sapa2 lebih berat anggota badan yang dipotong akan terus survive, dan macam2 lagi tak larat nak senaraikan... hamagad..!!!! memang mencabar betul cerita ni dan semua aksi itu adalah real, memang nampak sangat real...perfect..! huh..!

sebenaqnya, si jigsaw tu bukan bunuh orang...dia tak bunuh pon sebab dia buat game yang memerlukan peserta buat pilihan sendiri sama ada nak hidup atau mati...dorang yang dikatakan bunuh diri sendiri kononnya...tapi bagi aku, sama ja, sebab jigsaw tu buat game yang pelik...memang sah akan mati...masa yang diberikan pon seminit, kadang2 30 saat untuk buat keputusan yang sah2 menyakitkan dan perit...gila ke ape, pertaruhkan nyawa sendiri...tapi setiap game tu ada la syarat2 yang dorang kena ikot...rules dia memang simple, cuma kita alert ataupon tak je...

yang aku suka cerita ni, ayat2 dalam cerita ni sangat awesome..! setiap dialog yang dalam tape, memang menarik bagi aku...maybe kalau korang tengok, korang akan faham kot...bagi aku, memang boleh dijadikan pengajaran setiap game yang dilakukan...contohnya, jangan kita terlalu obses dengan sesuatu benda, sebab dengan sikap obses itulah akan memusnahkan segalanya...lepastu, jangan kita pentingkan diri sendiri, kalau benda yang kita buat dekat orang tu kena pada kita balik, baru kita sedar dan menyesal...lagi, hargai orang yang tersayang, dan macam2 lagi...aku suka skrip cerita ni...nice sangat..! =)

tapi kan, waktu awal2 aku tengok cerita ni, aku sampai terbawak bawak dalam mimpi kot..ada satu episod tu, tangan dia kena kemek sampai pecah tulang temulang...aku sampai termimpi tangan aku patah remuk..ada sekali tu aku mimpi aku masuk dalam game tu...memang sebijik macam cerita SAW...memang mati laaaa....

so, kalau ada yang nak suruh aku cerita dari A sampai Z cerita ni, aku dah boleh nak cerita...hahaha...pada sesiapa yang tak tengok lagi, cepat2 tengok walaupun cam kimak aksi menakutkan die...damn...jom kita tengok antara aksi yang cam teeeeeeeeeeeeeeeet...

 fuhh, nak selamatkan diri, sanggup kelar muka sendiri...

 yg ni antara aksi yang aku ngeri...dicabutnya 1 1 rantai yang melekat dekat kulit...wow!

 ni la JIGSAW

 JOHN aka jigsaw

 ni part mata kena jahit...yg depan dia mulut kena jahit...bayangkan..

 alat ni gerun gak, bila masa habis, paku2 tu pecahkan kepala dia..pergh yemmeyh..

 yang ni pulak kulit melekat dekat kerusi...dia nak tekan butang kat depan, sanggup koyakkan kulit sendiri..

 lahanat ni polis, tapi bersubahat dgn jigsaw tu...

 hamagad, ni dahsyat...kena lawan sapa paling berat potong anggota badan..kalau kalah, kena skru kepala smpai mati

 pergh, kat mulut tu yang tak tahan...

 disebabkan nak selamatkan diri dari mati lemas, dia tebuk tengkok dia..

 kepala putus meyh...damn

 kena bom...memang hancoq bhai..

 terperangkap dalam dawai duri...kalau nak lepaskan diri, kena harungi dawai duri ni..

yang ni kesian...dia sanggup rendam tangan dalam acid nak ambik kunci, tapi bila kunci dah bukak, dia punya tulang rangka terkopek..!

fuhh, apa kata anda? GAME OVER..!

p/s: citer jenis2 macamni memang best..tapi takjot sikit lah...fuhh...



2 comments:

Cik Rina Karina said...

takotnye tngok...ngeri la...

Nurul Ayu said...

movie paling shit penah aku tgk..benci movie ni..