23 October 2011

misteri telur dan abu kertas

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
remyTENGOKremyDENGARremyHIDUremyTULIS

boleh tak kalau aku nak luah perasaan sat? perasaan sedih aku sebab henfon aku mati... okay, tak payah gelak sebab memang tak lawak...

haha...saja aku buat suspen...bajet kalau luah perasaan dekat blog boleh selesai segala benda? lagi menyusahkan ada la..habis satu dunia tahu masalah kita...ececece, bajet aku tak pernah buat satu ketika dulu...sangat pernah buat...(teet, malu sendiri...la ni tak buat dah kot) bajet bila post entry sedih2 orang yang baca tu tompang menangis ka? poodah.. pakat gelak lagi ada la...jadi, peringatan untuk diri sendiri dan pembaca sekalian (giteww macam ada ramai yang dok baca) jangan post hal peribadi sampai hal dalam spender dekat blog...okay?

jom kita start....assalamualikum...

pernah tak korang pi pasar malam lepas tu ada orang dok baca tapak tangan lepas tu dok merapu macam2 kata hampa nak mati esok la, akan kaya laa, kawin dengan janda anak lima la...ada tak? pernah jumpa tak?

pernah tak jumpa orang yang katanya boleh buat magic? macam ahli sihir tu? seram kan kalau jumpa...

pernah tak jumpa pompuan hot yang tiba2 pi kat hampa kata nak kawin dengan hampa? eh?? (lawakbodo)

haa, semua tu karut marut okay..jangan nak percaya sangat dengan hal hal yang macam tu...tapi, ada satu kes yang aku nak cerita...benda ni bukan syirik sebab menggunakan ayat suci alquran...bukan tilik nasib, bukan...tapi benda ni guna ayat quran dan tahu apa yang kita runsingkan selama ni...haa, sounds great kan? mari kita terjah...

*********************************************************************************

mula2 aku tak tahu betoi ke dak benda ni...tapi mungkin bila dikaji saintifiknya, ada betoi la kot...abang aku ustaz...(ceyh, abang ustaz adiknya?) jadinya dia nak tunjuk kat aku apa yang perubatan islam lakukan untuk kenal pasti apa yang sering bermain di fikiran kita...memang banyak yang kita fikirkan, tapi mesti ada yang paling kita kuat berfikir betoi dak?

jadinye, abang aku suruh aku ambik sebijik teloq yang kering...teloq ayam yang tak masak lagi tu...lepas tu bakarkan kertas dan ambik abunya saja...lepastu, aku dibaringkan...kiranya kaki tangan kepala semua stret la nih macam jenazah tu...wiwit cuaknya...lepas aku disuruh tenangkan fikiran, dia pon baca ayat quran apa ntah kat teloq tu...aku dengaq dia baca tapi kalau dah lampi macam aku ni, sekali dengaq memang sah tak hafal...

then, die usap2 dan golek2kan teloq tu kat dahi aku sambil baca ayat lain pulak...kali ni aku familiar ayat tu tapi still tak ingat..haha...then, dia amik abu tadi dan ditonyoh tonyoh kat teloq tu...dan apa yang aku nampak?????!!!!

aku nampak ini..!



nahh, bentuk kunci...dan memang betoi aku tengah pikiaq fasal kunci bilik aku tak ambik lagi kat pejabat KTGB...waktu ni time nak bukak sem haritu aku singgah umah abang aku kat larkin...waktu ni memang aku kalut dengan kunci yang aku tak amik lagi, konon pejabat KTGB tak bukak..haha...aku terkejut kot...

::: jelas kan gambaq kunci :::
okay, aku mula2 pikiaq abang aku main2 sebab sepanjang dekat rumah tu aku dok sebut kunci kunci kunci...kotla dia nak kenakan aku dia pi lukis kat teloq tu gambaq kunci...disebabkan aku tak percaya, abang aku buat sekali lagi...kali ni dia suruh aku golek2kan teloq tu kat kepala dia...dan memang aku pastikan teloq tu bersih...konon takut abang aku kencing aku...bacaan yang kena baca memang abang aku tulis kat kertas bagi aku baca...tapi bacaan dekat teloq tu memang dia yang baca...dia tak bagi aku hafal sebab takot aku jadi dukun kat UTM..haha...dan hasilnya bila aku golekkan kat kepala abang aku ialah INI..!



 TULISAN UTM HAMIKKAU..!!
aku suspen gila waktu gosok dengan abu tu...nak tahu kenapa ada tulisan UTM? sebab abang aku asyik pikiaq nak hantaq aku petang tu...masyaALLAH...mesti ada cas2 dalam teloq tu yang terbentuk...kena kaji ni...!

dan lepastu abang aku buat pulak kat kak ipar aku..time tu dia tengah tidoq...subhanallah, aku sangat kelu dan terharu bila aku nampak ini..!


ALLAHUAKBAR..!
aku terharu ya amat...akak ipar aku tengah tidoq time tu dan dalam fikirannya ada ALLAH...abang aku terus kucup dahi isteri dia...isteri macam tu yang aku cari..! gitu...

dan ini pulak sangat kelakar...abang aku buat dekat student die..hahahaha...nak tengok???? jangan pikiaq bukan2 pulak ye...hahaha....
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


hahaha, fine...gambaq apakah ini? sapa boleh cakap??? hahahahahaha....

aku tak tahu nak cakap apa, sebab aku tak arif dalam bidang ni...kalau sapa2 nak bagi cadangan atau komen, silakan...huhu...yang pasti mungkin ada kaitan dengan darah kita yang mengalir or ion ion ke zarah2 dalam teloq tu ke yang menyebabkan bila kita gosok dengan abu sampai ada lukisan2 tu..macam abu tu lekat dekat line lukisan tu...sampai sekarang aku tertanya tanya...inilah kekuasaan ALLAH, dengan membaca ayat alquran segala benda boleh jadi...okay, aku insaf..!

p/s: nasib baik keluaq gambaq kunci..kalau keluaq gambaq lain, tak ke naya..hahahahaha...