26 December 2010

~anakSEDARAaku H.I.L.A.N.G ??? ~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
remyTENGOKremyDENGARremyHIDUremyTULIS

salam 1 Malaysia pembuka bicara...(cewah, semangat patriotik cket)
wah, macam gempak je tajuk entry kali ni kan...

"ANAK SEDARAKU HILANG"

actualy nak letak tajuk entry yg lagi gempak...contohnye macam

"MISTERI KEHILANGAN ANAK SEDARAKU"

wah, gempak x?? gempak x?? ah, ngengade..luku pala mao? huhu..sebenarnye saje je nk wat tajuk yg macam propa cket, kononnya nk tarik minat pembaca...(tapi ade ke yg tertarik nak bace? haha..) lantak ah...ni belog aku, aku punya suka ah...btol x hincik2 sekalian...actualy kawan aku la yg cakap kt aku, kalau nk tarik minat pembaca, tajuk entry mesti gempak kaw2 punya...contohnya, nak citer pasal sakit perut...tapi tajuk entry bapak dahsyat...contohnye..

"PERUTKU TERBURAI DI TEPI JALAN"

wah...grand tajuk ko...takut aku nak baca..haha...eh, ape aku melalut ni...astagha...dah2, back 2 topik asal...okay, actualy aku nak story nek lori kat sini pasal peristiwa yg betol2 mengecutkan perut aku yg besau nih...seyesly, tibe2 aku jadi kurus kejap, sebab kecut perut..maksud kat sini, betapa cuaknya aku bila anak sedara aku hilang kat shoping complex...nah, hambik ko, x pasal2 kena marah dengan abang aku...

ceriteranya begini....
ari jumaat baru2 ni la, aku dengan family abang aku plus adik aku yg montel lagi bulat gi shoping baju kanak2 kat shoping complex area2 aloq staq ni...ingatkan nk gi kejap je, balik b4 solat jumaat...almaklumlah, solat jumaat ni kalau x pi memang nahas la kan...untuk pengetahuan korang, anak sedara aku ada 2...ni anak abang aku la nih...sorang nama muhammad, sorg lagi adik die nama afifah...yg si muhammad ni memang nakal tahap dewa la beb...jenuh nak kepung kat shoping complex 2...yg si adik 2 pulak kecik lagi..baru boleh lari cikit2 je...

okay, nak dijadikan cerita, tanpa aku sedar, si muhammad da hilang...ni sume salah adik aku la...x jaga budak 2 elok2...waktu 2 aku tengah dok main2 dengan si afifah...ala2 comel gituh...yela, depan aku 2 ade anak gadis yg lawa2 dok perhatikan gelagat aku bermanja2 dengan budak..mesti dorang fikir aku suwit kan..layan budak2..taste gituh...okay, dah perasan kat situ kejap..haha...tapi memang control abis la wa cakap sama lu...ceyt..

tibe2, adik aku datang...dengan suaranya yg separuh halus separuh garau (dlm proses nak baligh gamaknya..tapi bila ditanya, die cakap x mimpi lagi,..ups, sensored..hehe), die tanya aku...

"abang, mana muhammad?"
"laa, kan tadi dia dgn adik...tanya abanag watpa?" (nmpak tegas x aku?)
"laa, tadi adik ingat dia dgn abg..." (da mula rassa cuak)
" ha sudah...2 la adik...mata taok kat lutut...sahih dia pi belari sakan nih...!! cepat pi cari..!!" (okay, aku saja letak tanda seru nk habaq yg aku ni abg yg garang..haha)

okay, time ni memang cuak x tao nak habaq la weyh...yela, dah la dalam tv dok cerita macam2..budak kena culik la, kena cukuq kpala la, kena bunuh la, bla3...memang macam2 dok dalam kepala hotak aku nih...aku pon pi bgtao kt abang aku...memang kena sound la wa cakap lu...abis tinggal abis barang2 yg tengah dok belek tadi...pakat pi cari si budak yg hilang 2...daripada tingkat bawah, sampai la ke tingkat atas sekali aku pi ronda...tapi x jumpa jugak...

time 2 kan, ya ALLAH saja yg tao betapa cuaknya aku...gila pa wey, dah la anak orang, kecik lagi lak 2...memang berpeluh abis time 2...haa, waktu ni, mai pi la awek cun ka, awek seksi ka, janda letop ka, suma dah x pandang dah...lalu tepi pon da wat x tao dah...(wah, statement cam haraam) memang waktu 2, aku da macam orang gila pon ada..sambil jalan laju2, sambil badan dok pusing2...yela, nak tengok setiap sudut...huhu..

time 2, anak sedara aku pakai baju kuning..pantang nmpak budak pakai baju kuning ja, aku pi ligan...kot2 terjumpa kan...tp ada sekali 2, aku nmpak iras muhammad...baju kuning...sebijik sebujuq macam dia...tapi dia pegang tangan sorang laki2...laki2 2 macam heret dia...aku apa lagi...ingatkan mamat 2 nak culik muhammad...korang bayangkan, time 2 aku kt aras atas..aras 3 ke 4 ntah...x hengat...yg orang 2 kat aras bawah skali...aku pon lari sekuat hati kat tengah2 shoping complex 2...(tolong jangan cakap bangunan 2 gegaq, sebab aku xdak la gemuk sangat kan)...orang kat situ da pelik dah...nasib baik dorang x ingat aku ni pencuri..kalau x nahas aku...

okay, elok aku nk sampai kt mamat 2, aku tengok 2 bukan muhammad...OMAIGOD...!!! OHEMJI..!! aku terpedaya dengan ilusi...wat penat ja aku lari sampai pecah peluh...nasib baik 2 bukan muhammad..kalau betol org 2 nk culik muhammad, memang aku bubuh penerajang kat situ dah...(mampu ke?)...

pastu, pencarian masih diteruskan...adik aku da gi tengok kat tmpat mainan budak2 pon xde jugak..kat mcD pon xde...ha sudahhh....mana la pegi budak nih...lama jugak la kitorang exercise berlari dlm shoping complex tuh..huhu...tibe2 ade sorang mokcik yg dok kat situ tegoq aku...

"dik ni awat nih...dok lari sana sini...dok cari sapa?"
"ni makcik, ada nmpak budak kecik pakai baju kuning tinggi dia takat ni (sambil tunjuk anggaran tinggi) x?"
"awat, hilang ka???"
"2 yg sy takot ni makcik...da merata corok sy cari tapi x jumpa"
" dik jgn main2 dik...takot kena culik budak 2"
"laaa, makcik jgn cakap cam 2..sy tengah risau ni"
"eh maaf la no..makcik xdak niat nak cakap cam 2..la ni cmni, bek adik pi report kat pengawal kt pondok sana 2..suruh depa wat announce...mana tao nanti ada yg jumpa"
"ouh, buleh wat cam 2 ka makcik...trima kasih ye.."
(actualy aku pendekkan sikit perbualan kami ni..melalut ja lebih..ceyt..)

so, aku pon nk pi la wat report...tiba2, aku dapat 1 mesej...abg aku antaq...dia kata da jumpak dah...ouh, time 2 aku rasa lega x terkata..memang syukur gila la weyh...air mata kelelakianku hampir tumpah ke pipi..(okay, yg part nangis 2 muhong)...time 2, aku asa nyawa aku dah dikembalikan...mg syukur sgt2 da jumpa balik...

korang nak tao x kitorang jumpa tang mana??
jumpa kat tempat mula2 dia hilang...cerdik jugak anak sedara aku..dia pi patah balik tunggu kat situ..nasib baik abang aku terdetik nak gi tempat 2 balik..memang dia kat situ...yg best nye, die x tahu pon yg die hilang....ish3...2 la namanya budak2...

so, dalam kereta smpai balik umah, memang kena beleteaq la dengan umi n walid die...hahahha....2 la, len kali nakal sangat..x nk dengar cakap orang tua..kn da ilang..huhu..so, kalau korang nk kenal mereka2 yg femes kat atas ni, usha2 la gambo bawah ni ea..hehe..


.:: ni la family abang aku ::.

.:: ni adik aku yg montel cam bola ::.

.:: alolo, comelnye afifah ::.

.:: aik, nape comot2 ni...mam elok2 naa ::.

.:: haa toodia..ni la si juara...muhammad yg hilang...ish3 ::.


p/s: perhatikanlah gerak geri anak anda ea..jangan biarkan mereka sendirian..sangat bahaya...sesal dahulu pendapatan...sesal kemudian xde gunanya...kan.... =p

No comments: