27 December 2010

~REMYsunbaeDUDAanakSATU???~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
remyTENGOKremyDENGARremyHIDUremyTULIS

hai, salam 1 MALAYSIA..!!!
entry kedua untuk harini rasanya...semangat x arini...mungkin hantu rajin menguasai diri untuk wat karangan SPM bahasa melayu kot...pelik lak asa, dulu time skolah bukan main malas gila khinzir wa cakap lu nak wat karangan2 nih..tapi la ni asa excited lak nak wat essay letak dalam belog nih...sape2 yg suke blog walking tuh, selamat membaca ea..terima kasih atas sokongan anda..muah3 cikit...

okay, kalau korang dengar perkataan JANDA, ape korang pikir??? kompem orang akan pikir negatip kan??? tok sah dok tipu la, memang dah tao dah, dalam pemikiran orang melayu ni, kalau sebut pasai janda, mesti pikir camni...


"haa, layak la ko minah, kena cerai talak dua setengah...main kayu tiga lagi dengan suami ko..padan muka"


"ish3, minah janda berhias tuh...x padan dengan janda, ada hati nak goda suami orang...menci3..!!!"


"laaaa, minah ujung taman 2 dah bercerai??? muda2 dah jadi janda...2 laa, x pandai layan suami..."


betoi x ada yg dok pikiaq lagu nih...itulah yg dikatakan NASIB JANDA (klik untuk lebih pandai)...kesian tao kat golongan janda or ibu tunggal ni...jangan la salahkan dorang...kadang2 tuh, bukan salah dorang sampai rumah tangga porak poranda...lintang pukang ditiup ribut taufan...kadang2 salah si suami...si isteri punya la baik, tapi si suami x puas ati jugak..last2, bercerai....no no no, REMY SUNBAE x suka bnda2 camni...cewah...

dah3, tolak ketepi soal janda2 nih...kita beralih kepada DUDA...nak tergelak pulak asa bila teringat peristiwa tadi kat shoping complex...aku gi beli pakaian sekolah adik aku, keluar dengan family la...aku dukung anak sedara aku yg kecik lagi, dalam 6 or 7 bulan asanya, anak sulung akak aku...muhammad zunnun thaqif namanya...comey ooo...so, sepanjang kitorang dok bershoping tadi, aku dok dukung baby 2 la, kehulur kehilir...ase cam bapak budak lak...

.:: ni la baby nyer...muah3 ::.

.:: akak aku dgn anak sulungnye...ala tomey3.. ::.

aku saje jalan2 sorang2 jauh dari family aku tadi..konon nak tangkap feeling laa...ceyt...dengan sambil dok dukung baby, nyanyi2 kat baby tuh...waaahhh...bapak mithali nih...tiba2 aku terdetik, mesti orang yg tengok aku akan ingat baby tu anak aku...and aku ni DUDA ANAK 1..!!! yela, jalan sorang2 tanpa ibu kepada anak 2...yg lagi best, aku saje cakap kuat2 bila orang lalu sebelah...

"alolololo, anak papa lapaq susu ea??? haish,,,,teringat kat arwah ibu kamu...kalau la ibu kamu masih ada skrg ni...."
(baca dalam intonasi sedih tao)..

so, ape pandangan anda bila dengar kata2 aku...???
mesti korang akan pikir...

"ya ALLAH, kesiannya mamat tuh..muda2 lagi dah jadi DUDA...DUDA ANAK 1 lak tuh...keciannye kat anak die...hurmmm...~~~"

ceyt, belakon sangat kan...hahaaha...apepon, aku suke baby...da ase x sabar nak dapat anak sendiri...

NAK JADI DADDY...!!!!!!!

ups, awai agi kot...belajaq pon x habis lagi... =)

.:: aku saja edit gambo gini, sbb muka aku time ni cam ntah ape2..hehe ::.

.:: see..??? ada sifat penyayang di situ kan...alololo omel2.. ::.

so how? aku da layak jadi bapak ke blom?? da ade ciri2 bapa mithali kn...?? hehe...

p/s: aku nak kaler rambut esok...nak tutup uban...cewah...baru la papa rock..!!! yeah...


6 comments:

Fariq Irfan said...

fuyyo...!!lawa nyer....

Remy said...

ape yg lawa irfan??

IRAH HAJERAH AZMAN said...

Cute sangat sangat baby tu. kau post baby tu ke putrajaya weh! ada gak teman aku kat rumah neyh

Remy said...

hahaha...mana buleh post2....hehe

Hasnida Sidek said...

remy semenjak aku ada anak buahkan, terus dah bermimpi nak ada anak beriyaaaa. ni semua lah ni.

Remy said...

betol3....best kn kalau ade anak sendiri....x sabar rasanya nak jadi papa yg baik...hehe