22 December 2010

~teloqAYAMkembaQ~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
remyTENGOKremyDENGARremyHIDUremyTULIS

allooo....
haa, da bace tajuk entry kali nih?

"TELOQ AYAM KEMBAQ"

xde la menarik sangat kan...tapi aku nak story nek lori gak kat korang...mana tak nye, ni first time dalam idop aku terjumpa teloq ayam kembaq...ala2 comel gituh kan...camni ceritera cintanya...

pada suatu hari, sekembali aku ke pangkuan keluarga setelah sekian lama berjauhan di perantauan nun njauh di selatan di tokok tambah pula dengan penyertaan boria di unimap "FESTKUM 10" kali ni... (ape aku melalut nih..cam ayat karangan bahasa melayu lak kan ) heheehe...xde, cam gini...

suatu malam yg sejuk, perut aku terasa lapaq gila x tao nak habaq...aku bukak periuk nasik, ada la sikit belen nasik time diner tadi...fuhh, lega ada lagi nasi utk aku makan...tapi malang skali, bila aku bukak tudung saji atas meja, dah xde pape dah...kosong jep...huh, xleh jadik nih...aku pon tanpa putus asa, bukak la peti sejuk...mata aku tertumpu pada sebijik teloq yg sangat besaq...seyesly besaq gila teloq 2...nk kata teloq burung unta, memang muhong la kan...tp 2 memang teloq ayam...

aku pon panaskan kuali...konon2 nk jadi tukang masak terkenal la kan...bajet gilos...alangkah terkejut wa cakap lu, bila aku pecahkan teloq besaq tadi 2, aku nmpak ada 2 teloq kuning jatuh dalam kuali aku...aku pon menjerit...

"makkkk....!!! makkkk....!!!!! mai sini cepat...!!!! cek dapat anak kembaq..."

wah, gitew la ceriteranya...patot la teloq 2 besaq gila...rupa2nya anak kembaq...seyesly aku jakun dalam hal ni...ingatkan orang je yg ada kembaq siam, kembaq india, kembaq korea...ayam pon ada...tapi betoi ka kalau ada 2 kuning teloq dlm sebijik teloq ayam dikira ayam kembaq??? ntahla...betoi la kot...dalam hati aku, aku dok pikiaq...

"kalau aku makan teloq ayam kembaq ni, aku berpotensi nk dapat anak kembaq x nanti??"

so, kalau dapat anak kembaq kan best..aku nak kembaq sepasang..1 laki2 1 pompuan...ouh, x sabaq nk dapat baby...he3...

.:: ni gambo teloq kembaq tuh ::.

see??? caye x..caye x...ni bukan 2 bijik telur yg aku satukan okay...memang semulajadi ade 2 teloq kuning...terharu x?? terharu x?? hehe...anak kembar ku...ngeh3...

p/s: lepas makan teloq kembaq, aku terus tidoq...mao x gemuk...haha...

1 comment:

A.P.I said...

sgt2 biasa je..