07 July 2011

nasib baik rambut ditakdirkan tumbuh di kepala...kalau....

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
remyTENGOKremyDENGARremyHIDUremyTULIS

dulu aku pernah terfikir, kenapa ALLAH taala letakkan rambut di kepala..maksud aku, atas kepala kita terletaknya rambut yang dikatakan mahkota perempuan mahupun lelaki...kalau dah kata atas kepala ni, memang suatu yang mulia la kan...gituh...

ALLAH taala dah jadikan sesuatu itu dengan sebaik baik kejadian...perfect...takde cacat cela..memang susunan itu dah terbaik...cuba korang bayangkan hidung dicipta dalam keadaan terbalik..lubang menghala ke atas...agak2 apa yang akan jadi? aku rasa boleh jadi telaga kot..gamak hujan, tadah lobang hidung ja kan...hahaha...tapi, dengan kebijaksanaan ALLAH, hidung telah dicipta sebagaimana ia sekarang...cume bezanya ada mancung ataupun tidak saje...berbalik kepada rambut, kalaulah rambut itu dijadikan bukan di atas kepala tapi di tempat lain..mesti haru biru kan...contohnya:

kalaulah rambut ditempatkan di...

1) kaki
alamatnya, habisla segala sampah sarap kita sapu kan..dah jadi penyapu gamaknya...nak jalan pon susah...see, memang terbaik ciptaan tuhan...

kalaulah rambut ditempatkan di...

2) pungkoq
haa todia...haru biru kalau rambut kita di pungkoq...camna tu kalau nak berak..tak rasa belemoih ka nanti? habis lekat tahik kat rambut...kalau yang rambut panjang tu camna pulak? sekali flush, termasuk dalam lubang jamban..hahaha...loqlaq haih...lepas tu, kalau nak potong rambut, kena londeh seluaq, tunjuk pungkoq depan mamak gunting rambut la? buat terkentut, tak ke naya tak pasai2 gunting tercucuk dalam lubang juboq...! haa, see...tuhan dah jadikan sesuatu itu sebaik baik perancangan...

kalaulah rambut ditempatkan di...

3) tapak tangan
ni lagi satu...cuba bayangkan, rambut kita di tapak tangan...memang tak jadi kerja la...ish, tak buleh dibayangkan macam mana jadi...ada yang nak rebond rambut or curl kan rambut di tapak tangan? nak pegang barang pon susah jadinya... haa sudah...! memang mengarut...so, di kepala jugak lah tempat yang paling sesuai kan...

hahaha, sudah la 3 contoh...tak kan aku nak bagi contoh kat tempat sulit kan...nanti kena cop lucah pulak...haha...tapi walaupun rambut itu mahkota perempuan, wajib ditutup bukan? tapi kali ni aku bukan nak bagi tazkirah pasal aurat..aku nak cakap fasal rambut aku ni haaa...baru2 ni aku dah kena perli dengan sir aku dekat GSC tempat part time aku..sebab rambut aku ni dah panjang...

derr, kat bahagian makanan, mana boleh rambut panjang...tapi, pabila ditegur aku selalu bagi alasan duit takdak la, gaji tak masuk lagi laa, so that aku tak kena marah la kan...tapi memandangkan gaji dah masyuk haritu, aku pon tak boleh nak bagi alasan yang kukuh lagi la...begini ceritanya...

sir: ko, gaji dapat berapa haritu?
aku: err, saya dapat sikit ja.. (sambil bagi tahu jumlahnya)
sir: haa, rasanya cukup kot kalau nak gi kedai gunting rambut...

haha damn giler kena perli rapat..aku ingatkan dia tanya gaji aku sebab nak UP kan lagi...ghopenye, nak suruh aku potong rambut...yela yela, aku potong jap lagi...insya ALLAH... (T___T)

haish, tak tahu dah nak potong macam mana...botak sudah, spike sudah...argh, rimas..! layan...

variasi dari botak hingga lah berambut di kepala ye, bukan di kaki...



V
V
V


V
V
V


V
V
V


V
V
V


V
V
V


V
V
V


V
V
V


V
V
V


so, aku nak potong botak balik ah...disebabkan botak dalam juvana tu tersangatlah hawt mengalahkan seth tan (aku tak kenal pon, tapi dah dengaq ramai budak pompuan dok kata), aku pon nak botak gak la...boleh? hahahaha....

p/s: petua nak bagi rambut cepat panjang, ikat rambut waktu tidur...aku pon tak tahu betul ke tak..hahaha

No comments: