23 June 2011

kecanggihan zaman 3030...dahsyat wooo..tanjat boboi...!!!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
remyTENGOKremyDENGARremyHIDUremyTULIS

zzzzzZZZZzzzzz....aku pon tak faham kenapa bila nak bagitahu yang kita ni tidoq, mesti ada huruf Z berderet kat kepala? kenapa ye? walaupon aku tak tahu apa punca letak huruf Z, aku still nak letak jugak sebab aku nak bagi tahu yang aku tidoq TERTIDOQ dekat ofis dari pukoi 10 sampai 12 tengahhari, hamek kau...! punya la sedap tidoq sampai 2 jam aku balun..memang puas...bukan sengaja nak tidoq, tapi aku pon tak sedaq bila masa aku boleh tertidoq...haish, abis lah reputasi aku sebagai pekerja berwibawa cemerlang gemilang terbilang kacak bergaya kalau macam ni...hurmmm...

::: haa, aku tak tipu..nampak tak huruf Z kat kepala dia? kan kan kan... :::

ni mesti sebab nasik lemak mokcik pagi tadi...aku balun sebungkus besaq pulak tu...sampai ofis pukoi 8 pagi terus terjah bilik pantri rembat nasik lemak...menjilat jari wooo....nasib baik boss tak sampai lagi, kalau tak, TANJAT BOBOI....selalu orang kata sebab nasik lemak kita mengantuk...memang terbukti..tak sampai berapa minit aku dah lali...tersengguk2 aku kat ofis...lepas tu waktu bila aku tidoq pon aku tak tahu...sedaq2 boss bukak pintu, aku apa lagi segaq terus...fuhh...!

eh sorry la guys, aku bukan nak cerita rutin aku kat ofis, bukan....aku nak cerita fasal MIMPI yang aku MIMPI time aku tidoq tadi...ha, kemain sempat mimpi lagi tahu...bukan mimpi basah oke...takkan dah mimpi semalam nak mimpi lagi pagi ni kan? ups..! argh lucah...abaikan...memang mengarut la mimpi aku ni, so jangan pertikai la kejap aku kat sini, kejap aku kat sana...haha..
.
.
.
.
.
begini ceritanya.....dingdingdingding......
.
.
.
.
.
aku tak tahu macam mana aku boleh hang out dengan kawan yang aku langsung tak kenal...memang tak ingat la muka dorang...aku jalan2 pusing2 naik teksi, naik basikal, jalan kaki, naik lori semua ada...haaa, dahsyat kot...aku tak tahu bila masa kami tukaq kenderaan, tiba2 dalam lori, lepas tu dalam kereta pulak dan seterusnya...lepastu dah penat meronda gelak2, tiba2 kami masuk kat dalam video clip LADY GAGA...lady gaga oke...jangan memain...kami berjalan dalam video clip talipon, ala yang lady GAGA dengan beyONCE tu...yang seksi gila tu...tapi yang pasti dorang tak nampak kami pon...ke, sebab aku minat lady GAGA ni, sampai mimpi masuk Vclip die..hah, layan..! sapa tak pernah tengok vclip tu, tekan sini...kot la kan tak pernah tengok...asyik tengok video maria ozawa je ke...

::: ni dia scene yang kami masuk, memang menarik tengok ada talipon kat kepala GAGA :::

lepas tu tiba2 ada dekat shopping complex mana pon aku tak tahu..macam canggih ja..zaman 3030 nanti gamaknya...baju kasut sume dah tak letak dalam rak...semua melayang layang kat udara...kalau nak try baju, tak payah susah2 masuk fitting room bogel dulu pastu pakai baju yang nak try, haa tak payah dah...kita pejam mata, tunjuk baju yang kita nak try, dalam masa beberapa saat dah ada kat badan kita dah...ajaib tahu, ajaib..! aku ternganga dalam mimpi tu...ntah2 dalam dunia realiti, time aku tidoq tu pon aku ternganga jugak..haha...mimpi oo mimpi...

lepastu kami ada pulak dekat atas bangunan yang paing tinggi...bukan menara KLCC okay..entah berliku liku bangunan tu...terapung kot sebab tu boleh tinggi...yela, zaman dah canggi, tanah semua dah penuh dengan bangunan..so, bangunan semua dah jadi dua lapis...yang lapis atas semua terapung atas bangunan lama...eh, faham tak ni? haha...memang menarik...tiba2 tengah kami teruja tu....jeng3...

ada sorang pompuan nak bunuh diri...dia berdiri dekat tebing bangunan, nak terjun la kan...kami nampak kejadian tu, terus takot la...bajet hero nak gi selamatkan pompuan tu...lepas tu kalau kita nampak benda2 macam tu, harus lah kita terfikir polis dengan bomba kan...tiba2 ja lepas kami imagine ada bomba dengan polis, terus dorang sampai...haaa, lagi satu benda ajaib..!!! tak payah koling2 mesej2 dah nanti...just pejam mata imagine, terus sampai...gila sempoi, kalau korang imagine boipren gurlpren korang time nak tidoq, terus dorang sampai...habis la maksiat berleluasa zaman akan datang...haha...

lepas dah terkejut dengan kedatangan polis bomba bagai tuh, kami pon sama2 nak selamatkan pompuan tu daripada bunuh diri..nak tahu apa pompuan tu buat sebenarnya?? dia bukan nak bunuh diri..tapi dia nak bunuh anak dia yang baru lahir...dia tengah pregnant time tuh...time tu jugak dia beranak, and time tu jugak dia humban anak dia jatuh ke bawah bangunan...memang tragis gila kejadian tu...nak lagi dramatik, lepas dia lempaq anak dia macam lempaq kasut, tiba2 kapal terbang berkuasa tinggi kelajuan selaju kilat melanggar anak dia tadi...habis hancur berkecai...mak aih, kami apa lagi...tergamam terkedu la kan...ingat, ni semua mimpi...mimpi....jangan kata aku over pulak...haha...

lepas kami terkedu, tiba2 kami kembali ke zaman dulu2...time tu kan, semua orang kaler hitam putih ala2 cerita dulu2...kami ja yang ada warna...ha, menarik tak? disebabkan kami ja yang ada warna, dorang dah  pelik...memang jakun gila tengok kekacakan kami insan berwarna berbanding dorang yang hanya hitam dan putih...haaa todia...lepastu, disebabkan kami ni lain daripada yang lain, salah seorang daripada mereka bagi cadangan...dia kate..

"kita pon nak ada kaler jugak..apa kata kita rebus dorang, kita makan..mesti bila kita makan dorang manusia berwarna ni, kita pon akan ada warna sama..."

haa, hamik kau...dah macam cerita orang putih dah..yang makan2 orang tuh...kecut perut wei...macam real walaupon hanya mimpi...kami lari lintang pukang la, tapi disebabkan kami ni berwarna, memang boleh cam la kan...tiba2 kami terjumpa satu bilik apa ntah, memang gelap...kami pon sembunyi kat dalam bilik tu dengan harapan dorang takkan jumpa...gila ke ape, nak kena bunuh mesti la takot kan...tiba2, dengar bunyi tapak kaki semakin kuat..alahai, cuaknya...tanpa diketuk pintu, dorang terus bukak pintu...tiba2...

tiba2, BOSS AKU YANG MASUK hamik kau..!!! rupanya dah bukan dalam mimpi, memang boss aku yang masuk betol...damn giler..! nasib baik die tak perasan aku tidoq...apepon, aku syukur sangat boss aku yang masuk, kalau manusia yang tak berwarna yang masuk, memang dah mati dah aku rase...bila dah mati, xde la entry ni kan...hahaha.,,baidewei, memang mengarut la mimpi aku tadi...lepas terjaga terus segar bugar...fuhh..!!! terbaek..! okay dah, jom sambung wat kerja...babai..!!

p/s: best gila dunia zaman akan datang, serius best...aku dah dapat gambaran dunia akan datang, anda bila lagi? so, baik gi tidoq..kot2 mimpi dunia akhirat ke? dalam neraka ke? insaf terus..! haha...

2 comments:

AL AZRUL said...

hahaha...mcm lawak pun ade mimpi mcm ni.... time video clip lady gaga dgn time kaler htm ptih, mmg stylo...haha

aiman said...

hahaha.. style seh..